برنامه مشارکت اجتماعی، گامی در جهت ارتقاء سلامت اجتماعی

همزمان با هفته بهزیستی، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان توسط دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان، با همکاری موسسات تحت نظارت و تسهیلگران آموزش دیده آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان خسرو  ملکشاهی، معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان در همین رابطه عنوان داشت : طراحی پروژه هایی در زمینه گسترش ونهادینه کردن فرهنگ ارزشمند پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه در قالب طرح های اجرایی در محلات ، یکی از نتایج اثرگذار اجرای طرح کلی  مشارکت اجتماعی می باشد.

خسرو ملک شاهی در ادامه هدف از اجرای این طرح را ارتقا توانمندی های نوجوانان و بانوان در محلات آسیب خیز برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی، اصلاح نگرش در زمینه کارگروهی و ایجاد و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان و بانوان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، از جمله اهداف عملیاتی است که در این فعالیت لحاظ شده است.

وی  در ادامه افزود: فردگرایی باعث کاهش سرمایه اجتماعی و تضعیف روابط اجتماعی  می شود، محرومیت و نابرابری را افزایش  می دهد و منجر به کاهش سلامت اجتماعی شده، و زمینه را برای بروز آسیب های اجتماعی مساعد می کند. در مقابل، مشارکت جویی و جمع گرایی این قابلیت را دارد که به عنوان عنصری از سرمایه اجتماعی، هم سلامت اجتماعی را افزایش دهد و هم افراد را نسبت به آسیب های اجتماعی ایمن و مقاوم می سازد و طرح مشارکت اجتماعی در این راستا طراحی شده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان  در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: این برنامه با مشارکت 1150 نفر از نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله دختر و پسر و بانوان 18 تا 50 ساله، در قالب فعالیت گروهی از ابتدای تیرماه سالجاری در سطح استان آغاز شده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر نقش موسسات غیردولتی در سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: مشارکت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح است. این رویکرد به ویژه در گروه سنی نوجوانان و بانوان، باعث شناخت چالش ها و مسائل پیش رو و ارائه راه حل هایی برای حل مسئله و در نهایت طراحی پروژه هایی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

کد خبر 113335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد